Vzorový nízkosacharidový snadný rychlý jídelníček – plus praktické rady jak začít na prvních 14 dní

Nízkosacharidový recept: Lehce netradiční hovězí tatarák

Tatarák lidi rozděluje na dvě skupiny: Jedni ho milují a nedokážou si bez něj přestavit posezení s přáteli, druzí by ho nepozřeli, protože syrové maso (přes to, že jinak si mnozí z nich dají krvavější steak:)). Každopádně je to jídlo, které si můžeme na nízkosacharidové stravě klidně dopřát, jen vynecháme topinky a mažeme si jej třeba na kolečka velké bílé ředkve. A nebo jíme jen tak vidličkou, jako já:-)

Nízkosacharidový recept – trhané maso (z vývaru)

Nízkosacharidový recept – trhané maso (z vývaru)

Pokud jako já často řešíte, co s obraným masem z vývaru, tady je jeden geniální a přitom úplně snadný recept na trhané maso. Maso pak můžete jíst jen tak se zeleninou nebo ho použít třeba na květákové placičky, podobně jako se dělají tacos. Květákovou placičku obložte trhaným masem, strouhanou mrkví a ředkví, zakápněte trochou fermentované sojové omáčky (nebo coconut aminos) a posypte sezamem… Hmmm! No, to už jsem trochu odbočila,.

Nízkosacharidová rumová barbeque omáčka (úžasná třeba k trhanému masu)

Nízkosacharidová rumová barbeque omáčka (úžasná třeba k trhanému masu)

Kdo by neměl rád BBQ žebírka, křidýlka nebo trhané maso? Tato barbeque omáčka zabere pár minut a je stejně dobrá, jako taková ta lepavá, sladko kyselá… Je pěkně koncentrovaná a v lednici vydrží až čtrnáct dní. Vyzkoušíte?

Nízkosacharidový recept: Pražma nebo jiná rybka pečená v soli

Nízkosacharidový recept: Pražma nebo jiná rybka pečená v soli

Ryby u nás (snad kromě kapra) nejsou moc tradicí a tak vás moc ráda seznámím s receptem, díky kterému upečete celou rybku a zůstane tak úžasně šťavnatá, že jinou úpravu snad ani nebudete hledat. Navíc je to fakt rychlovka, takže se toho nebojte a pojďme do toho.

Nízkosacharidové stravování: Musím vážit a počítat? A co když mi nevycházejí hodnoty (makra)?

Nízkosacharidové stravování: Musím vážit a počítat? A co když mi nevycházejí hodnoty (makra)?

Nemusíte. Pokud dodržíte základní pravidla, nemusíte počítat ani pro hubnutí, ani pro podporu zdraví. Připomeňme si základní pravidla, které vám s vašimi cíli pomohou: Jíme do sytosti, když máme hlad. Ideální jsou 2-3 jídla denně. Základ je zelenina, vyplňte s ní celý talíř. Střídejte druhy, preferujte listovou. Kvalitní bílkoviny – asi jako dlaň Kvalitní tuky – 1-2 palce (lžíce) Jezte kvalitní potraviny, vařte si ze základních surovin Nehledejte náhražky dezertů, knedlíků a.

Recept na domácí kefír z kefírové houbičky: Uzdravte svá střeva

Recept na domácí kefír z kefírové houbičky: Uzdravte svá střeva

Důležitost zdravých střev a mikroflóry v nich se teprve ukazuje. Ještě před deseti lety nikdo netušil, že máme bakterií ve střevech zhruba 2x tolik, co je buněk celého těla a že kromě trávení ovlivňují ohromně i naši imunitu a dokonce i naši psychiku a chutě na sladké! Důležitá je pestrost druhů bakterií i jejich množství. Některé druhy byly nalezeny ve větší míře v obézních, jiné naopak ve štíhlích… Celá problematika.

Základy nízkosacharidového stravování: Skladba jídla a jak má vypadat váš talíř, praktická ukázka

Základy nízkosacharidového stravování: Skladba jídla a jak má vypadat váš talíř, praktická ukázka

Častý dotaz, zejména na začátku, zní „a kolik mám čeho sníst?“ Málokdo si chce odvažovat porce podle hodnot nastavených v kalorických tabulkách, vše zapisovat a večer se stresovat, že „přešvihl sacharidy“ a „neví, jak má doplnit tuk“. U nízkosacharidového stravování je to ale mnohem jednodušší. Stačí dodržovat základní pravidla, která si tu teď ukážeme.

10 základních pravidel, jak začít s nízkosacharidovým stravováním

10 základních pravidel, jak začít s nízkosacharidovým stravováním

Nízkosacharidové („low carb“) stravování je životní styl zaměřený na kvalitu potravin a omezení (zejména vysoce zpracovaných) sacharidů. Ještě jednou, je to životní styl, ne dočasná dieta. Žádná dieta nefunguje dlouhodobě, jakmile se vrátíme k původní stravě, váha a všechny problémy se postupně vrátí. Pokud tedy očekáváte „zázračnou pilulku“, tu vám bohužel slíbit nemůžu. Je ale zřejmé, že pokud na pravidla (se selským rozumem) přistoupíte, zbavíte se mnoha kil, spousty zdravotních.

Tabouleh – aneb velice netradiční přílohový salátek vhodný i při nízkosacharidovém stravování

Tabouleh – aneb velice netradiční přílohový salátek vhodný i při nízkosacharidovém stravování

Tabouleh je salátek z blízkého východu, který ale vlastně není moc ze zeleniny, ale rovnou z bylinek. Základ tvoří petržel – velké množství petržele. Salátek je svěží, kyselý od citronu a zdravé tuky mu dodává štědrá dávka olivového oleje. Do salátu v originálu patří bulgur, ten má ale jen funkci plniva (snad mě někdo neosočí z troufalého prohlášení:)), takže my jej s klidem vypustíme a pochutnáme si na téhle dobrotě zcela.