Téma týdne: Kvašené potraviny!

Fermentované potraviny patří k základům jídelníčku v rámci autoimunitního protokolu. Dodávají totiž našim střevům dávku prospěšných bakterií mléčného kvašení, které pak mají šanci se ve střevech uhnízdit a zlepšovat naši mikroflóru. Zároveň, potraviny mají dostatek vlákniny a jsou bakteriemi “natrávené”, takže i bakteriím už žijícím v našich střevech dodávají potřebnou výživu.

K základním fermentovaným potravinám důležitým pro AIP patří:

Kokosový jogurt
Kokosový kefír
Kombucha
Tibi limonáda / vodní kefír

Kysané zelí
Kysané okurky
Jakákoliv další kvašená zelenina (pozor, opravdu kvašená, ne naložená v octu)

Nejlepší je vyrábět si kvašené potraviny domácí. Není to nic složitého, zabere to pár minut přípravy a pak pár dní čekání :-) Pokud kvašené kupujete, dávejte pozor, aby byly opravdu kvašené a pak nebyly nijak sterilizované nebo pasterované a nebyly do nich přidané konzervanty: Tím by se bohužel prospěšné bakterie zabily. Povolené přísady jsou pouze zelenina, příp. ovoce, bylinky a sůl.

Fermentujete doma? Máte v jídelníčku něco kvašeného každý den? Co Vám nejvíce chutná?

Pokud se Vám mé recepty a tipy líbí, přihlašte se pod článkem do newsletteru nebo sledujte Facebook K Nakousnutí, ať vám nic neuteče!

Lucie Navrátilová

Vaření je moje vášeň! Miluju experimentování, vymýšlení nových receptů a práci s čerstvými surovinami. Dovolte mi přenést trochu toho nadšení na vás v receptech nebo kurzech!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to Top